Vabb idag igen...

Jobba idag? Pyttsan, heller!

Sammanfattningsvis kan man säga att natten såg ut så här:

23.30 Alla utom dottern somnar.
02.30 Sonen vaknar, het som en kamin eftersom han vägrar svälja Alvedon. Vill dricka mjölk.
02.35 Sonen kräks upp mjölken i våran säng. Vi ringer till barnakuten för rådgivning. " Man kan ha hög feber i 3-5 dygn utan att det är farligt", säger sköterskan.
03.00 Sonen vill ha saft.
03.10 Sonen kräks upp saft i våran säng.
03.15-04.30 Vi sitter i TV-soffan och tittar på Pingu. Sonen kräks saft ytterligare en gång, nu i soffan.
04.30 Sonen vill sova i sin egen säng. Lägger sig ner och kräks återigen saft. Dottern vaknar.
04.40-05.40 Vi tittar på Pettson-film i TV-rummet. Sonen somnar vid 05.40.
05.50 Dottern somnar om.
06.00  Maken somnar om. Jag ringer till jobbet och meddelar att jag ska vabba idag.
06.20 Jag lägger mig igen, men i TV-soffan för att var nära om sonen kräks mer. Har då bara sovit tre timmar på hela natten.
08.50 Vaknar av att någon hamrar utanför. Grannen bygger på sin nya uteplats...

En sån här natt önskar jag inte nån!






Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, stackare!! Det är ju som förgjort.. Suck.. Men ska du inte prova med alvedonsuppar i allafall?? Gör ett försök.. det kanske funkar jättebra. Vi kan kanske höras på telefon någon dag/kväll! Blir du hemma även i morgon, tisdag? Kramar i massor!

2009-11-30 @ 22:49:50
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag ska till en kompis om ett tag.. Men jag kanske kan sms:a dig när jag är hemma igen så ser du om du har möjlighet att slå en signal.. Kram!

2009-12-01 @ 12:40:47
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: tess

Visst är det härligt när man liksom aldrig får sova när barnen är sjuka. de ska ALLTID vara som sämst just på natten av någon anledning. De e konstigt. Men får man tex magsjuka så är det på natten man spyr en gång i timmen på.



Hoppas ni snart kryar på er. //Tess

2009-12-01 @ 17:52:54
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Men usch! Hoppas sonen mår bättre nu! Brukar han kräkas när han får feber eller är det magsjuka?

Hoppas att er natt blir lugn och att ni får sova!



Kramar

2009-12-01 @ 19:24:06
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0