Vårsol

Vilken dag! Det har varit sol, ljus och värme från morgon till kväll. Underbart! Dotterns ridlektion hölls utomhus istället för inne i ridhuset. Satt i solen och njöt. Träffade en gammal bekant som jag inte pratat med på ett par år. Konstaterade att vi lever ett liknande liv, med mycket jobb och lite fritid. Fast en stor skillnad är att hon inte har någon familj, alltså ingen man, inga barn. Då tänkte jag så här: Visst har jag det stressigt ibland, med mycket att göra och lite egentid. Men jag har något annat. En man som jag älskar, och två underbara barn. Mening med livet. Kärlek och glädje.

Efter en tur till IKEA ( där vi träffade vänner och åt ihop), lite shopping och ett presentinköp, blev det en skön promenad under kvällen. Avslutade dagen med premiären av nya Robinson. Deltagarna i detta spektakel måste ha haft ett helvete. De trodde nog att de skulle tillbringa tiden i ett härligt paradis, men hamnade i ett stinkande träsk, med fukt, kryp och smuts överallt. Hu! Jag skulle ALDRIG ens tänka tanken att söka till ett sånt program...

Kommentarer
Postat av: Pia

Det är nog så man får tänka när livet känns jobbigt, att tänka på vad man faktiskt har.. Läser just nu senaste boken av Mitch Albom där man verkligen funderar på vem av de som gått bort som jag skulle vilja få en dag till med!! Man borde lära sig att säga det man vill säga här och nu istället!!



Enda positiva med att vara två veckor i ett träsk är väl att man skulle tappa en massa kilon.. men utöver det.. nej tack.. jag är alldeles för bekväm av mig!! ;o)

2009-03-22 @ 13:36:51
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0