Tacksamhet

Har de senaste två dagarna funderat en del kring tacksamhet. Visst har vi här i Sverige mycket att vara tacksamma för. Vi har husrum, mat  och kläder. De flesta har jobb, familj och vänner.

Jag har allt sånt där. Dessutom har jag två underbara, friska barn. Men hur ofta visar jag att jag uppskattar det? Att min familj är det finaste jag har, att mina vänner ger så oerhört mycket glädje och värme, att mitt jobb (trots stress) är stimulerande och varierat.

Det är så lätt att stirra sig blind på "problem" i vardagen. En bil som krånglar, en son med förkylning som inte vill gå över, aldrig sinande högar med böcker att rätta, saker i hemmet som går sönder efter vart annat, överfullt i soptunnan...

Såg "Spårlöst"igår om systrar som sökte sin familj i Polen, och "På liv och död" idag, om en liten nioåring som behövde en ny lever. Dramatik, starka känslor, och oerhört mycket kärlek. Då påminns jag om allt jag har.

Tack för att ni finns!





Kommentarer
Postat av: Micke

Vi tycker om er oxå.

Kram

2009-03-11 @ 20:31:03
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Precis så är det!! Jag har tusentals gånger tänkt att jag ska skriva ner en tacksamhetstanke per dag.. men inte har det blivit många tankar nedskrivna där inte! suck

Jag har ju oxå så många och så mycket att vara tacksam över..

2009-03-11 @ 22:12:16
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0