Så kan det gå

Sitter här och smågarvar åt att det ska vara så svårt att få ungarna att sova när man vill.

Det var så skönt när båda två somnade före klockan sex igår kväll. Men sen vaknade dottern redan innan vi gått och lagt oss. Vid halv elva, lagom till att jag skulle borsta tänderna och gå tills sängs kom hon springande och ville ligga hos oss. Sen låg hon och pratade och grejade fram till halv tolv. Det skulle drickas vatten och kissas. Och var är snuttefilten och nappen? Fixande och donande mitt i natten. Somnade alltså lite före midnatt. Klockan 03.49 kom sonen springande. Han fick ligga i resesängen som vi har uppställd som reserv. Där låg han och snodde runt, pratade och höll på till kanske halv fem. Under tiden som han stimmade vaknade dottern också och behövde gå på toa. Bajsa. Ja, jag som var så sugen på att gå upp och torka bajs i sömnen... Hon gick, men sa snart : " Det var visst bara kiss. " Vi la oss igen och efter några minuter kom det igen. " Jag måste nog bajsa nu... " Nu fick PAPPA gå upp. Somnade om kanske vid strax före fem, sen ringde klockan vid sex. Suck...

Men det är som dom säger: Shit happens...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0