Dancing queen

Barns spontanitet är verkligen omedelbar. Som nyss. Dottern stod vid ritstativet och höll på med en teckning. När det började spelas musik i TV:programmet som var på utbrast hon kvickt: " Nu måste jag dansa! "

Vi är, trots många likheter, ändå lite olika, dottern och jag. Jag har inte fötts med någon begåvning för dans, koordination och kroppskontroll. Dottern däremot älskar att dansa, och drömmer en hel del om att dansa balett. Mina fötter stampar visserligen ofta (omedvetet) takten när jag lyssnar på  musik, men dottern nöjer sig inte med det. Hon virvlar runt och svänger på kjolen. Älskar att röra sig till musiken. I julas när hon fick ett set med tights och tillhörande tunika döpte hon snabbt dem till ballerinakläder. Självklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0