Konsten att packa


                                                                              



När man ska ut och resa med barn går det åt en hel del grejer. Och det spelar ingen roll om man ska var borta en natt eller flera, det är mängder av prylar som " BEHÖVS" ...

Sen får man ju så mycket hjälp också. Lagom till att allt är framplockat för att lägga i väskor kommer  orkanen lilleman och drar med sig en massa ner på golvet. Några saker hamnar ofta i ett annat rum. Kanske under storasysters säng eller bakom en byrå.

Har man sen extra mycket " tur" har lilleman precis varit ute och lekt med sand och vatten. Då kan det bli tvunget att tvätta om kläder...så det gäller att ha lite tidsmarginal.

Storasyster bidrar också gärna till packningen med diverse oumbärliga attiraljer, så som potta till dockorna, största gosedjuret och femtionio böcker...

Har man förberett en matsäck kan man vara säker på att det finns minst ett barn som har nallat på godsakerna innan korgen hamnat i bilen.

När allt är ihoppackat och nedlagt i väskor kvarstår att stuva in väskorna i bilen. Det brukar jag överlåta till maken. Han har en otrolig förmåga att få in packningen effektivt. Fråga mig inte hur. Men å andra sidan vet jag inte hur det skulle bli om HAN skulle packa alla grejerna i väskor.  Förmodligen skulle vi sakna en och annan pryl. Men ärligt talat: visst har man oftast med sig mycket mer än man egentligen behöver?

 

Kommentarer
Postat av: Pia

Som svar på din sista fundering: O ja, alltid!! Jag "försäkerhetsskull"-packar alltid.. ;o) Min man är likadan som din när det gäller att packa bilen eller flyttpacka en lastbil när man ska byta boende.. Men fylla en diskmaskin på ett vettigt sätt??!! Njaaa... ;o)

Ha det så härligt!! Kram!

2009-06-29 @ 21:31:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: anne

I år (och vårt äldsta barn blir snart 18 år så vi har varit föräldrar ett tag) har vi sagt (igen) att vi tar inte med så mycket till Skåne i år... Det kan hända att det faktiskt kommer att funka för vår nya bil har ganska mycket mindre bagageutrymme.



Hos oss är det jag som packar, både väskor och bil. Det blir bäst så.

2009-07-01 @ 21:36:48
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0