Gammaldags fika, delikat middag och ett förhindrat dyk från en altan...

Morgonen började med att jag fick sova lite längre (till 8 istället för 6) eftersom maken tyckte att jag skulle få sovmorgon på födelsedagen. Tack för det!

Hemma hos farmor och farfar bjöds på riktigt traditionellt, gammaldags fika, med bullar, massa kakor och tårta. Många släktingar var samlade, och jag fick bl a träffa en av mina kusiners flickvän för första gången. Väldigt rar tjej.

Vi begav oss så småningom till ett värdhus i trakten, där det serverades fläskfilé med potatisgratäng och ratatouille, och senare hemlagad glass och kaffe. Smaskens! Sonen var ute och sprang på altanen efter att han ätit. Vi såg honom genom fönstret nästan hela tiden.  Rätt som det var fick jag syn på busfröet sittande på huk, på räcket, kanske en och en halv meter upp i luften... gissa hur snabbt jag sprang och lyfte ner honom!! Det var nån som hade ställt en stol precis vid räcket så att han kunde klättra upp där och vidare upp på räcket fortare än jag hunnit säga hoppsan...

Med hjärtat i halsgropen och grabben i famnen gick jag inomhus igen. Den lille gossen är verkligen överallt hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Micke

Han kommer att bli stuntman sanna mina ord.

Kram Micke

2009-06-13 @ 21:39:30
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

De är kvicka, de små liven!!! ;o)

Vilken härlig dag du fick!! Toppen!!

2009-06-14 @ 13:52:31
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: spiderchick

bil känns nästan som ett måste när man har ett litet kid, eller ? =)

2009-06-14 @ 15:46:41
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0