Huvudvärk, oväder och fika på IKEA

                                       
                                                (Bild lånad på Google.)


Hade tänkt att ta en eftermiddag i stan, med minigolf, kaffe och glass i stadsparken tillsammans med vänner. Liksom för att avsluta makens semester med en riktigt lazy afternoon. Men tji fick vi.

Redan innan vi kommit iväg insåg jag att maken inte skulle följa med. Trots att det är han som är the king of minigolf. Han hade nämligen vaknat med huvudvärk, och den ville inte ge med sig, så han fick vara hemma och vila istället. Men har man lovat ungarna en utflykt som innehåller lek och glass så duger det inte att ställa in i sista sekunden. Så jag åkte i alla fall.

I samma ögonblick som vi kom ut till bilen började det regna. Och åska. Jag försökte hålla modet uppe och sa käckt till barnen att " det är bara lite regn, det slutar snart" . Men ju närmare stan vi kom, desto mer regnade det. Och mullrade. Jag undrade om det skulle bli nån minigolf.

När vi var framme vid stadsparken hade det slutat regna. Vi tog ut vagnen och väskan och började gå mot minigolfbanan. Då kom regnet  IGEN. Och nu vräkte det ner. Vi sökte skydd under taket vid ett litet "hus" där man kan grilla och fika.  Då kom en sån smäll att dottern blev livrädd. Tur att vi hade sällskap av vännerna från stan, ensam hade jag inte velat stå där med båda barnen. Sonen verkade i och för sig oberörd, men dottern har väl ärvt sin rädsla för åskväder av mig, och hon var verkligen riktigt uppskakad. Efter lite funderande, massor av regn och flera rejäla smällar begav vi oss till bilarna igen. Siktet var inställt på en gammal kär vän (som inte påverkas av regn-och åskväder) :IKEA.

Visst hade varit roligt med minigolf och gott med glass. Men inte med livet som insats. Och inte blöt som en dränkt katt. Så kaffe, bullar och kaka, och lite lek på IKEA för barnen fick duga. Inte fy skam , det heller.    

Kommentarer
Postat av: Micke

IKEA fan?

Tack för idag.

Kram Micke

2009-07-26 @ 19:59:53
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Sicken otur!! Men tur att IKEA inte har söndagsstängt!! ;o)

2009-07-26 @ 20:38:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: spiderchick

sv. haha jag vet, man har liksom en illusion om att hösten är så himla myyysig men sen regnar det mest bara.

2009-07-26 @ 20:55:35
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Faile

Haha, awesome bild!

2009-07-26 @ 22:01:10
URL: http://faile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0