Pyssel i regnväder

Idag hade dottern och jag planerat att faktiskt måla färdigt lekstugan. Ja. Så kom regnet då. Men vi kunde ändå göra en del av målningsjobbet; inneväggarna.

 Nu är det ju så, ska erkännas ,att jag INTE är nån expert på målning. Snarare novis. Men vi gjorde så gott vi kunde, dottern och jag. Ni kan tänka er själva. Där satt jag på huk med färgrollern droppande och försökte få den till väggen utan att tappa för mycket färg medan dottern hysteriskt ropade:
" Men, mamma! Jag vill! Jag har inte kommit in hit för att bara titta på! "

Efter två väggar,  en sådär femton kvävda svordomar och otaliga utbrott från dottern avslutade vi dagens arbete. Nu har lekstugan rosa och vit färg utvändigt och grönt och gult inuti. Kan det vara så att min lilla fröken tänkte på Villa Villerkulla när hon valda färgerna?


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag bara vill se hur det blev.

Snyggt tror jag.

Kram Micke

2009-07-23 @ 19:53:49
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0