Kul, men knepigt...

Dottern var på sin första knatte-ridning idag. Det brukar ju vara kallt i ridhus, och detta var inget undantag. Knatteryttarna var dock så fokuserade på sin uppgift att det skulle förvåna mig om de frös. Det är mycket att ha i huvudet när man aldrig har ridit förr; är händer och fötter på rätt plats? Var är de andra ryttarna och deras hästar? Vart ska man ta vägen? Dottern hade dessutom en "dum" mössa som åkte ner i ögonen hela tiden. Men OJ, vad hon log!  Ville nog inte stiga av hästen när lektionen var slut. När hon till slut kom tillbaka till oss sa hon :
" Men, ni tog ju inga foton?"
Då slog det mig att jag glömt att fotografera när hon red. Fast jag lovat dyrt och heligt. Aj då... Blev tvungen att arrangera en bild där hon stod bredvid en av hästarna i hans spilta. Så. Nu var mitt dåliga samvete raderat. Fick lova att ta en bild på henne nästa vecka, då hon sitter  PÅ hästryggen. Måtte jag inte glömma då också...
Ute i bilen på vägen hem sa hon exalterat:
" Det var SUPERKUL".  Sen tillade hon lite mer sansat:  " Men knepigt ". Jag tror dock att det var mer roligt än svårt, för lite senare idag sa hon:
" Vi kan väl rida imorgon också?








Kommentarer
Postat av: Micke

Jadu nu får Mikael bygga ett stall ;-)

Kram

2009-01-25 @ 00:39:27
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Det är roligt med hästar, jag växte upp med min kusin och hennes häst.. Men jag har aldrig velat ha en själv. Insåg vilken tid det skulle ta på mornarna och jag har alltid prioriterat sömn!! :o)



Men visst är det ett billigt nöje för barnen?? ironi ;o)

2009-01-25 @ 10:49:12
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0