Skitdag

Vaknade 00.00 efter en  timmes sömn, av en febersjuk grabb. Dottern joinade hans stök och bök i natten och höll igång maken (och delvis mig) till 02.00 innan de somnade om. Steg upp 06.00, seg som en klubbad säl. Två Alvedon efter frukosten var ett måste för att orka ge sig iväg till jobbet överhuvudtaget. Sonen har smittat både mig och maken med snuva, hosta och halsont, så snart ligger man väl där med feber själv också.

Kom till jobbet, stressade runt som en galning för att hinna med så mycket som möjligt under planeringstiden. Tvingades lägga om planeringen för dagen och hade en rörig lektion. En elev från en annan klass var inne hos oss och lånade datorn. Han lyckades sätta igång nåt larm i datorn som var mycket störande.  Efter lektionens slut slängde jag i mig lunchen för att hinna med en utvärdering ihop med specialpedagogen och skolsköterskan. Vi pratade, de verkade tycka att problemen i klassen är mitt fel, känns verkligen uppmuntrande... Kom tillbaka till eleverna 15 minuter för sent. De var superröriga resten av timmen, och det kan man ju förstå varför.

Åkte hem och tog en kopp kaffe, sen var det dags att åka till stan och avliva katten på Djursjukhuset. Jobbigt...

Sprang in på Apoteket för att fixa mer Alvedon och Panodil, samt hostmedicin till sonen. Trängdes med annat mathandlande folk inne på Maxi, blev till slut klar för att åka hem.

Dottern grät över katten vid nattningen, såklart. Sonen är fortfarande inte frisk, och var supergrining innan han somnade. Nu har jag lust att lägga mig och sova. Synd att jag måste planera till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Pia

Om jag vore riktigt rik så skulle jag skicka dig till Bali i två veckor!! Möjligen skulle partnern få följa med..



Men nu är jag tyvärr inte rik så istället får du lägga dig på en handduk under en halogenlampa, blanda en fun light-drink, ta lite av kattsanden och häll mellan tårna, vågskvalp på cd-spelaren, flytta yuccapalmen närmare handduken och BLUNDA!! Kan ju funka, eller?! ;o)

2009-01-29 @ 22:06:53
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0