Grisrumpa

Stod och förberedde lunchen när dottern satt och pärlade och småpratade.
" Mamma, vet du, G (dagmamman) är nästan också som min mor. För hon lagar så god mat. Särskilt pannkakor. Och så är hon snäll. "
" Men jag då? Lagar inte jag nån god mat? "
" Jo! Köttbullar, köttfärssås, och .... hm...".
Det blir tyst en liten stund. Sen fortsätter hon plötsligt:
" Grisrumpa! "
Jag blev lite fundersam. Kallade hon mig grisrumpa? Eller menade hon att julskinkan var god?
" Vadå? "
"Ja. Skinkan som vi fick av farfar, den är ju en grisrumpa. 
" Mm? "

Med full koncentration fortsatte hon tyst med sin pärlplatta och sina små pärlor, nöjd med sin lilla utläggning.

(Förstod efter en stund att hon hade klurat på det faktum att julskinka är grisrumpa, och nu trillade antagligen ordet ut när vi diskuterade annat).

Kommentarer
Postat av: Micke

Man får säga vad man vill men att föra en diskussion det kan hon :-)

2009-01-06 @ 16:30:31
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Hon är så smart, din unge.. Tänk om man fick se in i hjärnan på barnen.. det vore intressant att se hur tankarna går därinne!

2009-01-06 @ 22:51:28
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0