Önskedrömmar

 Vaknade med ett ryck  kl. 07.25 av att dottern sa nåt och tänkte att jag hade försovit mig. Hur ska jag hinna till jobbet på en kvart, typ. Insåg ganska snart att DET ÄR LÖRDAG idag. Så kom då nästa tanke: Dottern fyller ju år idag!  Började plocka fram presenterna och såg dotterns ögon lysa efter varje present  hon öppnat. Favoriten var en väska som ser ut som en pudel. Från moster, förstås. Hon har koll på vad små barn vill ha. En annan omtyckt present var pärlor och prinsess-klistermärken från farmor. Mamma och pappa hade i alla fall hittat en sak som fick godkänt: en prinsessbox med Snövit på cd, pysselbok och några ringar.

Under förmiddagen var vi och hämtade en tårta som beställts på konditoriet i närmsta stad. Prinsesstårta med rosa marsipan, vad annars? Hemma igen satte vi upp grattis-ballonger vid bordet.

Lunchen hade lilla damen själv fått välja: korv och "komfritt" (pommes frites) som hon säger. Ofta äter hon inget vidare, men idag rensade hon tallriken.

Under eftermiddagen kom några vänner hit och vi fikade tillsammans. Dottern plockade fram allt hon hade av smycken och dyl. och såg snart ut som en ... just det... PRINSESSA.

Nån som kan gissa vad denna lilla fyra-åring önskar bli ?

Kommentarer
Postat av: Micke

Det där med att vakna med ett ryck o tro att man har missat klockan, det har hänt några gånger, då har man en kommentator som frågar vad man håller på mej.

Tack för ett trevligt kalas.

2009-01-10 @ 20:15:52
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja Blondinbella sa i en intervju med DN att "om jag vill bli prinsessa, ja då blir jag det".. så go for it, säger jag till din lilltjej!!! :o)

2009-01-10 @ 22:25:49
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0