En händelserik dag

Maken stack iväg till en kompis(som är en hejare på bilar) för att greja med bilen redan efter frukosten, så jag hade hela förmiddagen ensam med barnen. Trodde jag...

Började röja disken i köket, återupplivade halvdöda blommor, slängde i en tvätt och sorterade in kläder i rätt garderob, allt medan de små härjade i dotterns rum bredvid köket. Sen fixade jag en sockerkaka, assisterad av mina änglar... När smeten hamnat i en form och in i ugnen gick vi upp till sonens rum. Jag satte mig och planerade lite inför nästa vecka (lektioner). Då ringde telefonen. Frun till bilmeken undrade om de kunde hälsa på så att deras och våra barn fick leka lite.

Efter en timme kom de. Sen var det fullt ös. Matlagning, lek och bus, några andra vänner kom lite senare och vi fikade. Så småningom kom maken och vår bilmekar-kompis hem och det blev lite mer kaffe. Sen skulle maken bli klippt av en i sällskapet (inte av mig, då skulle det inte se klokt ut). Klippningen gick snabbt.  Skönt att ha en make som ser välvårdad ut igen! ( Häromdan när vi var på mataffären hittade jag honom knappt för att han var så långhårig...)

När alla hade åkt hem var det dags för dotterns dusch, ytterligare ett röj i köket, tvätthängning, kvällsmat och sen nattning av barn. Vid åttatiden kunde jag ge mig i kast med helgens hög med matteböcker. Precis vad jag har längtat efter... NOT.

Men... även om dagen varit intensiv så är det roligt med gäster. Jag älskar att ha folk omkring mig!

Några dråpliga citat dagen bjöd på:

" Nu är du inte ett dugg rolig! " (sa dottern till kompisen när han inte ville vara med och leka med stämplar utan föredrog en bilbana).
" Hon är kanske nere i källaren och skiter..." ( sa dottern om  var lilla katten befann sig).
" Då ska jag flytta! " ( sa dottern när kompisen inte ville göra samma sak som hon).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för idag. Hoppas han blev nöjd med klippningen.

2009-01-18 @ 22:16:32
Postat av: Marie

Testar bara nu....

2009-01-18 @ 22:21:20
Postat av: Micke

Japp jag tackar mycket för bus o skoj i trevligt sällskap Även du C om du läser detta.

2009-01-19 @ 16:08:35
URL: http://p

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0