Aj, aj,aj vad det svider runt näsan!

Har nog snytit mig minst 100 gånger idag. Hostar och nyser om vartannat. Fryser och svettas i omgångar. Tung som bly i huvudet och stel som en gamling i kroppen.  Önskar att jag känner mig bättre imorgon och att dottern piggnar till. Annars blir det ingen knatteridning för henne då. Surt om hon ska missa veckans höjdpunkt pga en usel förkylning...

Hade vänner från stan på kaffe i eftermiddag. Trevligt med lite besök.

Att vara med när någon dör påverkar oss nog mer än man tror. Dottern sörjer katten på sitt vis. Hon sjunger sånger som hon själv hittat på och undrar om Lisa saknar henne. Vill att vi ska skaffa en hund eller en kanin.Tycker synd om katten som " inte kan göra nåt längre". Säger att hennes hjärta krossades när kattens hjärta slutade slå. Hon är så djupsinnig, min kloka lilla dotter.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det betyder "Det här är mitt liv" men det lät så trist på svenska så jag körde på den spanska varianten. Låter lite mer spännande med spanska.



Hoppas att ni kryar på er snart!



kramar

2009-01-30 @ 18:15:25
URL: http://asabackhouse.blogg.se/
Postat av: Micke

Krya på er nu så vi kan fika på favo stället o hoppas vi var lite av en injektions spruta med kaka o humor.

kram Micke

2009-01-30 @ 20:48:45
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0