Välkommen till barnens paradis

Var ute i eftermiddag och sällskapade mina små medan de lekte. Det var en mammas mardröm ute; blött (och halt på vissa ställen), smutsigt och eländigt. Men ungar älskar ju sånt! Både sonen och dottern rusade runt i vattenpölarna och stampade så mycket de kunde. Den ena skvätte på den andre så höll det på. Rätt som det var lade sig sonen tvärs över en vattenpöl och försökte sörpla i sig dyvattnet. Härligt! En mammas fantasi och oro leder direkt till tankar som " tänk om det är baciller i vattnet som han  blir sjuk av! " Men ungen var överlycklig för att han fick springa i pölarna och bekymrade sig inte det minsta över några baciller eller dylikt. Utestunden resulterade i en overall, två par vantar, en fuskpolo och en mössa direkt in i tvätten. Men kul hade de busungarna!




Kommentarer
Postat av: Micke

Som dom brukar säga.

Lite skit rensar magen

Syns i morron ring om fika tid

Kram

2009-02-27 @ 18:21:12
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Hahaha, jag kan se dem framför mig!! :o)



Jodå, visst var det rätt översättning och jag garvade högt för mig själv när jag läste det.. :o)

2009-02-27 @ 19:17:53
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0