Hur länge skulle Du överleva utan mat?

Läste i "Illustrerad vetenskap" om hur länge olika nu levande arter kan överleva på jorden utan mat. Det var en intressant artikel, som visade att människan ska klara 80-200 dagar utan mat. Pyttsan! Jag skulle nog svälta ihjäl efter ett par veckor, om jag känner mig själv rätt.  

Att t ex björnar lever stora delar av sitt liv i ide, och då inte äter nåt på ungefär ett halvår åt gången, det visste jag. Men en nyhet för mig var att en slags groda från Australien kan överleva i 5 år (!!) utan föda. Där kan vi snacka om rejäla fettdepåer...




En som kan leva på fläsket rätt länge... 

(bild lånad på Google)



Kommentarer
Postat av: Pia

Nä, du skulle banne mig inte överleva så länge, du som går ner 1,5 kilo bara du bli förkyld! ;o)

Själv skulle jag klara mig flera bara veckor på mina "love handles"!! Hahaha..

2009-12-29 @ 23:16:18
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0