Frukostvanor

Ibland är det rysligt lätt att "lura" barn. Och nu menar jag inte till att göra dumma saker, utan raka motsatsen. Vissa gånger får man ju så att säga leda dem på rätt väg. Skulle barnen själva få välja skulle de nämligen äta honungsmackor och chokladmjölk till frukost.  Rätt vidrigt, om du frågar mig. Ljuvligt, verkar barnen tycka.

I morse gjorde jag helt enkelt så att jag färgade havregrynsgröten rosa. Och hoppsan, vad gott det var! Eftersom jag har färgat gröten förr trodde jag inte den skulle gå hem, men jodå. Sen var det ingen som tjatade om honungsmackor eller chokladmjölk...




Kommentarer
Postat av: Pia

Fiffig idé.. kanske skulle prova det på mig själv oxå!! ;o)

Ha en underbar nyårsafton! Kram!

2009-12-31 @ 12:27:34
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0