Empati och humor

Satt och åt frukost. Dottern pratade om när man går till affären.

" Då måste man väl betala ifall man inte varit på den affären förut?"

Jag undrade om hon menade som nåt slags inträde, som på cirkus och nöjesfält.

" Nä, när man ska in på affären!"


Jag fattade inte riktigt vad hon menade. Sa det till henne.

" Men, ska jag säga det långsammare, så att du fattar?"

Antagligen menade hon att man ska få betalt om man jobbar i en affär...


En stund senare hade dottern varit och tvättat sig efter frukosten, och kom ut från badrummet med ett stort Disney-plåster på ena tinningen. Jag frågade varför hon hade det där.

"För jag slog mig där, jag menar, klämde mig, eller ... ehm... äsch!"

Kanske ingen slump att hon valt ett stort rött plåster med Bambi på...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0