Tröttsam dag

Vissa dagar kunde man nästan ha varit utan. Idag är en sån dag.

Först kom jag inte iväg till jobbet för att maken blivit sjuk, så han orkade inte ha hand om barnen idag. Sen var det ett himla sjå att få i ungarna frukost och kläder för att var ute. Tänkte att lite frisk luft inte skulle skada även om båda två snorar massor fortfarande. Efter kanske 40 minuter ute blev sonen så grinig för att jag inte orkade putta honom på trampbilen mer, så han lade sig raklång på altanen och bara tjöt. Dottern som ville ha tränat lite på sin cykel fick snällt följa med in utan att fått cykla mer än kanske fem minuter. Inne i hallen tjöt sonen som en galning för att han egentligen inte ville gå in.

Alla var trötta och griniga (maken hade dessutom huvudvärk, halsont och feber), så ingen av oss vuxna hade nån större lust att laga mat, men man måste ju...så då lagade vi till lax i ugn och potatismos. Ungarna åt (faktiskt), och sen somnade sonen innan han hunnit komma ifrån matbordet, vid 14.00...

Hade stora bekymmer med att väcka grabben som till slut började leka igen vid 15.45. Då fick jag ett infall att vi skulle baka saffransbröd. Men sonen tjurade och maken orkade inte hålla på med honom, så det höll inte på att bli nåt med det heller. Till slut kom sonen med och bakade. Tänkte att vi skulle lyssna på julmusik medan vi bakade. Men då ville inte cd-spelaren köra några skivor. Morr!! När jag redan gett upp och efter halva baket bara testade en gång till funkade den plötsligt. Mysko... Försökte ta några fina bilder på barnen medan vi bakade, men det var helt omöjligt.  Men det blev saffransbullar i alla fall.

Hela dan har jag haft känslan av att det är gnälligt, besvärligt och tråkigt.

Sa jag att jag är TRÖTT???

(bild lånad på Google)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0