Nattvak, gäster och egentid

Efter en natt då sonen vaknade vid midnatt (och sen sov oroligt mellan oss  hela natten) var jag inte så pigg när morgonen kom. Också väntade jag besök av en vän som inte varit här sen förra hösten.  Hur skulle jag orka samla kraft till en heldag med gäster?

Jodå. Det gick rätt bra, faktiskt. Kanske delvis för att vännens son och våra barn lekte så bra ihop. Och för att vännen är en sån som gärna hjälper till med det mesta. Fick även en del bra tips som jag kan använda i jobbet (eftersom vännen är utbildad förskollärare). 

Imorgon väntar en lång arbetsdag igen, då vi har kvällsmöte fram till 19.30. Men maken jobbar tidigt skift kommande vecka, så vi behöver ingen barnvakt. Skönt att slippa dra iväg med barnen... de mår allra bäst i sitt eget hem när kvällen kommer! Men, tack M och M för hjälpen förra veckan. Ni är världens bästa vänner!!

Imorgon tänker jag passa på att njuta av lite egentid, mellan arbetspassen. Det är en av fördelarna med nya jobbet. Jag råkar befinna mig i stan ett par timmar ensam innan kvällsmötet börjar.  Antingen blir det en tur till simhallen eller en vända på köpcentrat på egen hand. Inte helt fel!

Nu är det snart dags att sova. Jag har lite sömn att ta igen, om man uttrycker det milt...


Kommentarer
Postat av: Pia

Det är kanon att du hittar det positiva i den "kassa" situationen. Vi får höras.. kanske i morgon kväll.. Kram!

2009-08-31 @ 19:34:11
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0