Blandade känslor

Ibland blir det väldigt tydligt att barn skiftar snabbt i humöret. Man kan inte annat än skratta åt hur det kan yttra sig.

Idag hade vi besök av en vän och hennes två barn. Vännens son (P) och min dotter är jämngamla, dvs 4 år. De brukar kunna leka ganska bra ihop. Ibland blir de osams, men det varar sällan länge. Även om de står och slår på varann ena minuten så är de bästa vänner minuterna efter.

Idag rök de ihop efter en stunds lek. Hörde rop och skrik, kom in i barnens rum och fick se dottern dra sin kompis i håret samtidigt som han slog mot hennes ansikte. Dottern sa att hon tyckte att han var dum och skulle åka hem. Då det inte gick att få fram vad som hänt bestämde vi oss snabbt för att gå ut istället.

Ute i trädgården lekte barnen hur bra som helst tillsammans, och ville inte följa med in när vi så småningom tänkte ordna lite fika. De fick vara kvar ute och leka medan vi andra gick in.

Precis innan de skulle åka hem kom dottern till mig med ryggsäck på och en allvarlig min.

(dottern) Mamma, jag vill flytta till P. Jag kommer att sakna dig, men jag tycker om honom jättemycket.

Jaha. Så lät det inte för en stund sen...





Kommentarer
Postat av: Pia

Sv: Hoppsan.. jag har visst inte så bra koll på "prinsarna"!! Men wrestling passade väl ändå rätt bra på en gymägare!! ;o)

2009-08-15 @ 20:35:08
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0