Tillbaka på brottsplatsen

Var med dottern på ridskolan idag igen. Hade en lite oro i magen över hur det skulle bli pga förra veckans fall, men jag hade inte behövt bekymra mig för det. Väl där fick hon en annan, lugnare häst och en äldre ledare, och hela lektionen flöt utan några som helst tecken på turbulens. Jag är så glad och tacksam att hon verkar närmast oberörd.

Tur att vår lilla fyra-åring är så klok. För visst finns det risker inom ridsport, men man kan ju inte gå runt och tänka så jämt. Då skulle man missa för mycket. Det finns ju risker med det mesta. Man måste våga för att vinna, sa nån. Så sant som det är sagt!

Kommentarer
Postat av: Kim P

Vad bra att hon inte verkar ha blivit rädd efter den lilla incidenten. Tror också att det gjorde mycket att hon så snabbt var uppe på en häst igen efter att hon fallit av.

2009-04-19 @ 09:13:18
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Pia

Håller med Kim P. Upp i sadeln på en gång.. Skönt att hon inte fått några men av det.. Hoppas mamma kan släppa det oxå!! ;o)



Ja du, jägarexamen.. Skulle tro att det är fler på landsbygden som tar det jämfört med stadsbor..



Däremot jagar jag inte.. jag tog det mest för att få lära mig mer om djur och natur.. Skulle aldrig kunna sikta på en älg t ex och trycka av.. Det är jag för blödig för!! ;o)

2009-04-19 @ 12:00:12
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Visst finns det risker med allt- klok flicka har klok mamma:-)



PS. Ja, min familj är så här knasig på riktigt, men det blir lite intensivare på bloggen eftersom jag BARA skriver om våra knasigheter:-)

2009-04-19 @ 16:55:33
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0