Som hund och katt?




Hade besök av en vän och hennes två barn idag. Vår dotter och hennes son är jämngamla, och brukar leka bra ihop. Idag var det lite blandade känslor från dotterns sida. Ena stunden hade de jättekul, men bara några minuter senare slog hon honom. Jag blev irriterad på dottern, eftersom det verkade helt oprovocerat. När dottern fått gått ner till sitt rum för att fundera över sitt agerande kom hon inte ens och ville leka igen. Så brukar hon inte göra, så jag gick faktiskt ner för att se vad hon pysslade med (man blir ju lite misstänksam när det är FÖR tyst). Då låg hon bara på sängen och muttrade:
" Jag tycker inte om honom, för jag gillar bara mina FLICKKOMPISAR! "

Smidigt. Vad skulle grabben på övervåningen göra för att duga som vän åt min dotter. Byta kön?

Men det svänger fort i barnens värld. För innan POJK-kompisen skulle åka hem fick han minsann både en kram och en puss av  min dotter...

Kommentarer
Postat av: Micke

Det var bra att dom blev vänner igen.



Kram Micke

2009-04-07 @ 20:20:57
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Kim P

Känner igen det där med de blixtsnabba svängningarna :-). "Meeeen mamma, det är ju inte Erik som är min bästa kompis, det är ju Anton!" Typ.



Här hemma huserar en 5-åring och han är just nu inne i en extremt intressant ålder - han kan och vet ALLT. Kan inte låta bli att vara lite avundsjuk, vad skönt det måste vara att vara så där extremt övertygad om sin egen förträfflighet :D.

2009-04-08 @ 10:38:46
URL: http://lasipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0