Kamp mot klockan, poängjakt, sortering, utelek och spänning.

Dagen började med att maken gick ut redan  omkring 06.30 för att byta till sommardäck på lillebilen som skulle in på besiktning 08.20 IDAG. Snacka om att var ute i sista minuten... men vem vill ha en massa extra POÄNG på Bilprovningen?? (vinterdäcken börjar nämligen bli dåliga, så han ville inte chansa på att de skulle underkännas).

Fick ett telefonsamtal strax efter halv nio, då en lättad make berättade att det inte blev mer än 8p, dvs fyra anmärkningar.  Och inga större grejer, utan bara sånt han kan fixa själv (med lite hjälp av en god vän). Kändes nästan som om vi borde fira..

Sorterade papper, foton och tvätt. Behöver kanske inte tillägga att fotona var det enda som var skoj att ordna med... drömde mig tillbaka till semestern förra sommaren. Härliga minnen. Var bl a i Skottland. Har ni inte varit där - res dit !
Tvätten var förresten ingen idé att hänga ut trots vädret, för bredvid vår tomt finns en åker där bonden just GÖDSLAT...

Var ute med barnen ett par timmar. De hade fullt upp med att ta vatten från tunnan och hälla på diverse ställen, lämpliga som olämpliga. Inte så bra att hälla vatten innanför regnbyxorna, t ex.

Just nu sitter jag och tittar på hockeyn. HV71 leder med 2-0, men vi får väl se hur länge det varar. Spännande är det i alla fall.

Dags att försöka få sonen i säng. Han tog sig en tupplur vid 13.30-14.45, så intresset för att sova är högst begränsat. Wish me luck!


 

Kommentarer
Postat av: asa

Tja! Jag ska svara pa ditt mail sa fort som jag kommer hem, orkar inte nu! Har varit pa en heldagstur idag och kollat pa vilda delfiner och tva sma vlar (vet inte vad de hette!) vidare till Islands storsta vattenfall och varldens mest aktiva geiyser! Valdigt haftigt men uttrottande! Nu ska vi vila lite och ta ett par glas vin innan vi sk ut och ta en bit mat! Halsa mamma och sag att allt ar bra!!



kramar lillasyster

2009-04-07 @ 21:25:49
URL: http://asabackhouse.blogg.se/
Postat av: Pia

Nä fy vad avundsjuk jag blir när jag läser kommentaren från din lillasyster!!! Jag vill oxå till Island!!! :o)



Här har jag en utmattad, men lycklig man!! Färjestad fick SM-guld!! Han blev tårögd när Jörgen Jönsson fick åka runt med pokalen.. :o)



Åker norrut till mamma i morgon och blir borta en vecka.. Men hon har bredband så det blir nog lite bloggande därifrån oxå.. Ha en underbar påskhelg!!!

Kram!!

2009-04-08 @ 22:55:16
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0