Imponerande

                                                                                                                  







Fick ett telefonsamtal ikväll från en elev som hade sålt färdigt sina majblommor.

Det var väl inget att berätta om, tänker ni kanske. Men det hör till saken att blommorna delades ut idag, och försäljningstiden är satt till TVÅ VECKOR. 

Tjejen hade alltså fixat detta på en eftermiddag, runt tre-fyra timmar, skulle jag tro. 

Snacka om att vara motiverad...



 

Kommentarer
Postat av: Pia

Det var himla duktigt gjort!! Applåd till henne..

Det är ju för en väldigt god sak och jag köpte en krans av två grabbar som var här och knackade dörr..

Nu skrev jag detta på ditt senaste inlägg och glömde scrolla ner för att se om du skrivit något före detta inlägg..

I vilket fall så hoppas jag att du piggnat till ordentligt.. Kram!

2009-04-21 @ 22:35:38
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Kim P

"I was a cock on a sheep" - den var fin :-).

Jag har en till som är så rolig; ett gäng killar sitter och dricker bira, en av dem är svensk och resten engelsktalande. Den svenska killen rapar högt och ljudligt och säger sedan "Sorry, I rape so much when I drink" :DDDD.

Det får man väl verkligen hoppas att han inte gjorde.



Men du förresten, vilken elev!! Undrar om hon hade tagit upp förhandsbeställningar? :-)

2009-04-22 @ 21:00:59
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Mona

Åh Anna hon var så glad att hon lyckades att sälja alla på en eftermiddag, men hon har ju sålt fröer och lökar för bara en månad sedan så försäljartakterna sitter i. Och nej hon har inte tagit förbeställningar. Jag skjutsade henne till Bunn och hon gick omkring själv i 3 timmar sedan hämtade jag henne och skjutsade henne uppför backarna så hon kunde sälja de sista. Kanska hon skulle bli försäljare....

2009-04-22 @ 21:43:53
URL: http://visomborilia.blogg.se/
Postat av: Anna

Man kan ju undra om killarna tappade hakan...



Nä, tjejen i fråga har INTE tagit upp förbeställningar, utan varit ruggigt flitig och åkt iväg en bra bit hemifrån. Däremot är hon van säljare av fröer, lökar och sånt.



2009-04-22 @ 21:47:07
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0