Rain Man på riktigt

Läste nyss på www.expressen.se om en kille som är verklighetens Rainman. Han talar och läser tio olika språk, kan uppge mer än 22 000 decimaler till talet pi, och har efter tre dagar i Sverige redan lärt sig svenska.

Jag tycker det är svårt att begripa hur en sån människa fungerar. För samtidigt som intelligensen är  nästintill omätbar har personen ofta inte alls den sociala kompetens som folk förväntar sig av någon med den IQ:n. Visst är det väl så att genialitet och galenskap många gånger går hand i hand...

Det måste ha varit svårt att växa upp och vara så annorlunda. Det är antagligen inte alltid en fördel att vara så smart...

Kommentarer
Postat av: cke

Ibland känns det bra att vara normal

2008-10-26 @ 20:02:20
Postat av: Pia

Visserligen vet jag inte om jag skulle ha behov av att kunna 22000 decimaler på talet pi(eller hur det nu var).. däremot skulle jag INTE ha något emot att lära mig ett nytt språk på tre dagar. Det vore jäkla behändigt!! :o)

2008-10-26 @ 21:08:58
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0