Relalalalalaxa

Besökte en gudomlig plats tidigare idag. Tänk att lite vatten, värme, dofter och ljus kan göra så mycket. Stans äventyrsbad har en rejäl, ganska nyrenoverad relaxavdelning. Dit styrde vi kosan idag, syrran, två kompisar till henne och jag. Det var som en dröm; flera timmar för sig själv utan jagande och måsten. Efter en fika gick vi in och startade i en pool med behagligt tempererat vatten, kanske 32 grader. Där fanns också bubblor emellanåt. Sen var vi in i en bastu med mysigt dämpad belysning och en skön doft i luften. Därefter fortsatte vi till temaduschar med bl a "tropiskt regn" och en cool doft av eucalyptus. Ljuvligt. Turen gick vidare in i härligt dimmig ångbastu med stämningsljus som av stjärnor i taket,  och sedan tilbaka till bubbelpoolen. Mmmmmmmmm....

Detta var precis vad jag behövde! Snacka om att ladda batterierna...





 

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken skillnad i ditt skrivande EFTER relaxen!! Mera lojt, avslappnat och synnerligen ostressat!! Boka in en sådan här dag en gång i månaden!! Det är du värd!!



Åh herregud, jag minns mina tjejer som skulle sova med allt möjligt, skor, vinterjackor o dyl.. I den åldern blir de så genuint glada för något! Härligt!

2008-11-22 @ 21:54:34
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0