Min dag

Det var min dag idag. Efter jobbet åkte jag in till stan och träffade en gammal kompis från gymnasiet. Vi sågs inne i centrum och började med en fika (förstås). Jaha, är det så där det känns att kunna prata utan att bli avbruten. Vi dryftade livets allvar, som sig bör. Det blev mycket jobb-snack. Vännen tyckte att jag faktiskt lät mer positiv till mitt jobb nu än för några veckor sen. Det får väl jag tolka positivt?  Vännen ifråga läser mig som en öppen bok trots att vi bara ses ungefär 3-4 gånger om året.

Vi drog vidare till våra "standardställen" och shoppade loss rejält. Vad skönt det var att leta utan att behöva jaga på två små samtidigt!  Men jag fick prova säkert 6-7 par byxor innan jag var nöjd. Tur att jag slapp springa ut ur provhytten med byxorna vid knäna...

Avslutade på IKEA, också enligt vår vanliga runda. Jösses, vad mycket julgrejer de har! Men att välja är inte lätt när man hör till släktet velus velus... jag får nog tag en tur till dit innan jag har bestämt mig för vad jag vill ha.

Men, hursom helst, jag åkte så småningom hemåt, med en del nytt till mig själv, ett par grejer till ungarna, en överraskning till dottern (pysselbok) och fredagsgott till mig och maken. Jag kände mig glad och nöjd med dagen.

Imorgon blir det mera NJUTA. Relaxen väntar...

Kommentarer
Postat av: Pia

Så där ja... nu börjar det likna nå´t!! Egentid.. (lite fusk var det att du köpt något till barnen ;o) hm, det får bli ren EGO-tid nästa gång) Go girl!

2008-11-22 @ 13:50:57
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0