Pigg och glad, javisst...

Inbillade mig att det skulle kunna bli en skön natt, men där fick jag fel! Med facit i hand kan jag rapportera att natten innehöll följande: kl.22.40 Sonen gnäller, känns varm. Vi somnar dock om i egna sängar efter bara några minuter. kl.23.50 Maken kommer hem från jobbet och lägger sig nästan direkt. Snarkar aggressivt efter knappt en minut. kl.01.15 Dottern vaknar och kommer upp till vår säng. Pratar, sjunger och är kissnödig.  Följer med dottern till toan. Sonen vaknar också och är fortfarande lätt febrig. Byter sonens blöja, ger honom febernedsättande med hjälp av en nästintill medvetslös make, lägger mig och sonen i vår säng tillsammans med resten av familjen. Barnen bråkar med varann så sonen hamnar i sin egen säng ändå till slut. Efter ett ursinnesvrål lugnar han sig och somnar. Klockan är då 02.30. Går tillbaka in i sovrummet. Dottern ligger fortfarande och pratar för sig själv. Förstår att hon är hungrig eftersom hon somnade före kvällsmaten,så det får bli en macka och mjölk. Sedan är det dags för ett toabesök igen, för säkerhets skull. När vi lagt oss igen och nästan somnat är klockan 03.00. Sonen gnäller till igen vid 04. 15 men somnar om direkt. (Det finns en Gud, trots allt.) Vaknar kl. 07.05 av att barnen är vakna igen. Suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0