Önsketänkande

Står ute vid altanen där dottern cyklar runt , runt i cirklar.
" Kan vi gå in nu? Jag behöver börja med middagen och sen ska jag hänga tvätt ikväll också."
" Nä, jag måste öva på och cykla på min cykel. Sen ska jag öva att rida på min häst."
" Men du har ju ingen häst."
" Jag ska få en lagård med många djur."
" När då?"
" När jag blir så många år gammal (räcker upp fem fingrar).
" Var ska den ladugården vara då? Bredvid sandlådan?"
" Nä, lite längre bort så klart!"

Barn har verkligen svar på allt (om dom vill).

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tja! Min lilla systerdotter hon är ju för rolig alltså, när jag är med säger hon ingenting knappt, men
med dig så. det verkar ju so att hon ar ärvt talets gåva från oss, eller hur!?

/puss ock kram lillasyster

2008-04-15 @ 09:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0