Oh, what a beautiful morning...

Egentligen skulle man kunna tro att jag avser HV:s seger igår, men jag ironins mästare, jag har haft en så där härlig natt igen...

Dotterns gnäll och krångel igår hade en orsak. Vaknade vid 23.00 av att hon kändes brännhet. Kollade febern. Bara 38.5, men det räcker till. Alvedon, vatten, toa och sedan prat, babbel och mummel en bra stund. Till slut säger hon:" Jag vill sova i min säng!". Så lät det inte tidigare under kvällen. Väl nere i hennes rum ska man helst läsa saga och sen sjunga "Teddybjörnen Fredriksson", den vanliga kvällsrutinen. Detta känns inte så lockande vid midnatt. Lyckades förhandla bort sagan, men inte sången. " Varför står det ett ljus där?" frågor hon plötsligt (syftar på dopljuset uppe på bokhyllan). Jag förklarar att hon fick det när hon var liten bebis och döptes. " Ja, då var det jättemånga här!" säger hon då och lyser upp. Sen räknar hon glatt upp moster, mosters pojkvän, mormor, morfar, mormors hund, och hejdar sig.  "Så många var det!" Hon lägger till pappa och lillebror, men då protesterar jag. " Han var ju inte född då" säger jag. "Nähä..." säger hon lite tyst, men verkar inte riktigt greppa detta faktum. Jag funderar på om hon aldrig ska bli trött igen. " Du kan gå nu" säger hon då. Tror knappt det är sant, men är för trött för att säga något om att hon inte brukar kunna somna själv mitt i natten. Lägger mig igen strax efter tolv och hoppas på att hon ska sova vidare. Blir störd två gånger till under natten av sonens gnäll, men annars sover vi till 06.30. Inser att dottern borde vara hemma från dagmamman även om hon inte har feber längre. Går och sätter på vår "lifesaver" vid sjukdom, dvs TV:n. Då funkar inga kanaler. Begriper att det beror på att vi hade råkat missa en räkning och nu har Viasat stängt av signalen tills att påminnelsen är registrerad som betald. Jippie! En hel dag med en halvsjuk unge utan "Playhouse Disney"...

Kommentarer
Postat av: Micke Mollet

Hej det låter som en upplyftande dag.
God luck

2008-04-17 @ 15:57:31
Postat av: Micke Mollet

Hej det låter som en upplyftande dag.

2008-04-17 @ 15:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0