Konversation vid frukostbordet eller "Vill du ha korv på mackan?"

Frukost med barnen. Maken är redan på jobbet sedan flera timmar tillbaka.

"Sätt dig och ät nu!"
"Mm, men jag vill sitta i ditt knä."
"Nej, jag måste ha koll på lillebror också, vet du. "
" Jag vill hälla upp fil själv!"
"Gör det då. Skynda på nu, vi är redan sena. Ska du ha flingor?"
"Ja, både havrefras och sedus (Cheerios)."
"Vill du ha macka också?"
"Mm, med fnör (smör)."
"Vill du ha korv på mackan?"
Under tiden har lillebror kommit in i köket och klättrat upp på min stol.
"Vet du, mamma, nu har han många tänder! När han var liten hade han inte många tänder."
"Mm, men vill du ha korv på mackan?"
"Men han har inte så många tänder ändå. "
"Nej, inte som du (börjar bli irriterad nu) men vill du ha korv?!"
"Ja. "

Ibland är vägen lång till de kortaste svaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0